Ho Chi Minh City!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jos en Vanessa - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jos en Vanessa - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City!!!

Door: Jos en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jos en Vanessa

30 Januari 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo mensen...
We zijn alweer sinds 27 januari in Ho Chi Minh City.
Vanuit Sihanoukville vertrokken we om 7.00 uur in de ochtend. Omdat we niet zo heel vroeg naar bed waren gegaan en niet zo goed hadden geslapen, waren we doodmoe... Poeh opstaan was even zwaar!
Toen hadden we een hele lange busreis voor ons. We stapten in een bus met veel kinderen :), was wel gezellig. Vooral een kind wat redbull kreeg was gezellig.. (druk,druk)
We genoten tijdens de reis weer van het mooie uitzicht. De reis duurde zo'n 13 uur alles bij elkaar. We kwamen uitgeteld aan in Ho Chi Minh City (beter bekend als: Saigon).
We werden echter weer wakker van de super drukke stad. HCMC heeft gewoon 9 miljoen inwoners! - In één stad... Over druk gesproken! - Er rijden zo'n 7 miljoen scooters rond. Je kunt je er geen beeld van maken als je er niet geweest bent. Wat een drukte! Je ziet alleen maar brommer/scooter en motorrijders. Het oversteken van de weg is daarom een hele kunst. Na een paar dagen zijn wij er echter al helemaal aan gewend. Als je je stapvoets naar de overkant verplaatst dan moet het lukken. Ons is het tot nu toe nog wel iedere keer gelukt. We slaken wel iedere keer een zucht van verlichting als we aan de overkant zijn! :-D
Nadat we waren aangekomen in deze grote stad lieten we ons met een taxi naar een Guesthouse brengen, wat we eerder hadden gekozen uit de lonelyplanet. Aangezien er geen enkele tuk-tuk of iets soortgelijks te vinden was - sinds kortgeleden besloten is door hogerhand deze systematisch uit het straatbeeld te laten verdwijnen - moesten we wel een taxi nemen. Deze taxi had dan ook echt een touristenprijsje, ondanks dat hij de teller had aangezet!?
Maar goed we waren blij dat we er waren met onze zware backpacks. Toen we onze spullen in het guesthouse hadden achtergelaten gingen we op zoek naar een eettentje. Alles in de buurt was net dicht of ging net dicht.. We hadden geluk dat we nog iets konden krijgen bij de pizzahut. :) Onderweg waren we erg verbaasd dat we zo werden aangestaard. Maar dan ook echt dat mensen letterlijk de mond open viel bij onze aanblik of elkaar aantikten! Dat was een erg vreemde ervaring. Zeker in zo'n miljoenen stad. We snapten er niets van... Multi-culti is 'non-existent' in deze 'wereld'stad.
Toen we de volgende dag naar de stad gingen snapten we al gauw dat het kwam omdat we in een gedeelte van de stad waren geweest waar blijkbaar geen of nauwelijks touristen komen.

Op eigen houtje hebben we twee dagen door Ho Chi Minhstad gelopen. En hebben we voornamelijk niet-touristische wijken, plekjes en steegjes bewonderd. De eerste dag leken we niet moe te krijgen, liepen van 's morgens tot 's avonds laat de zolen onder onze slippers vandaan - en leek de adrenaline maar niet te stoppen. Onze zintuigen werden voortdurend geprikkeld en Jos zijn ogen stonden non-stop wagenwijd open! :-D
De tweede dag begon de - vertraagde - vermoeidheid van de dag ervoor door te werken en overprikkeld, hebben we het wat rustiger aan gedaan...
In de tussentijd besloten om onze derde dag in HCMC te besteden om ons te oriënteren op onze volgende bestemming in Vietnam. We willen de Mekong Delta bezoeken, voordat we doorgaan richting het Noorden via Dalat en Hoi An. Eerst één of twee dagen Mekong Delta, daarna (via HCMC?) naar Dalat...

Liefs,

Vanessa & Jos

• 31 Januari 2011 - 08:34

Mama :

Hallo IHr LIeben ! Was ein Vergnuegen wieder in Eurem Reiseverschlag zu versinken. Fuer mich ist es immer eine grosse Entspannung am Abend bzw. Morgen. Was muss es fuer ein gefuehl sein als die Leute einem so anstarren und man weiss nicht warum. Naja, Ihr seid ja dahinter gekommen und das in so einer 9 Million.-Stadt von Einwohn. u. ca. 7 Millio. Scooter und dann ueberstecken zur anderen Strassenseite, das waere was fuer mich. Ha, ha. Das Ihr Euch nicht gegenseit. aus d. Augen verliert ist fasst ein Wunder. Nun sollt Ihr ja schon am Menkon Delta sein, ja dies geht nun alles rassend schnell. Noch 1
    Mon. und Ihr seid wieder in dem kalten Kikkerland. z.Zt. dagsueb. 1-2 gr. teils morg., nebelig dann sonnig, nachts +/- 2 - gr. Letzte Woche war es nachts noch 4-6 gr. - Ab Do. etwas waermer jedoch wieder Regen. Wenn ich dann Eure Fotos sehe, kann man sich das kaum vorstellen u. nur traeumen. Wunderschoen fuer Euch.Vor allem den Geburtstag am Strand zu feiern ist mal was anders, sah sehr romant. aus. Wuensche Euch noch eine wunderschoene Zeit. Passt gut auf Euch auf u. uebernehmt Euch nicht , wie am 1. Tag in HCMS. Geh heute wieder z. 1. mal nach Roermond, bin noch nicht ganz o.k., naja versuche es mal. Ist ja nur f. 1 Std. LIchttherap.. Kus.... bis irgendw. in den naechst. Tag. VIele Gruesse v. Hildegard,Lothar,Tristan, Andrea u. Antonia sowie Leni u. Fia ,Will u. Simon. Von Andrea u. Hildeg. alles Liebe noch z. Geburtstag, sieh hatten ja am 28.1. Andrea wohnt nun wieder in Klinkum b.Wegberg u. kommt mich demnaechst mal besuchen. Sie hat einen Freund aus
    Kerkrade, glaube Mexikan. od. Brasielianer, dies sagte Hildeg. mir. Bis dann XXXXXXXXXXXXXXXXX Mama!

• 31 Januari 2011 - 16:36

Anky:

Hallo daar,
    Wat ontzettend leuk Jos dat ik je gister even heb gesproken. Gister kwam ik er niet meer aan toe om te mailen dus nu maar even. Ik ben klaar voor morgen.Yvette brengt mij weg en komt vanavond al slapen omdat we er om 7.15 moeten zijn. Ik was vandaag vrij en heb alles opmijn gemakje gedaan en ben er helemaal klaar voor.
    Ik kan jullie reakties over dat oversteken in de stad helemaal voorstellen. Ik had dat in Bangkok. Yvet en Sander namen ons op sleeptouw en zo kwamen we aan de overkant. Je moet eigenlijk hondsbrutaal zijn maar ik vond het in het begin wel eng hoor.
    Ik wens jullie veel plezier in Vietnam en ik hoor verder wel hoe of het jullie vergaat.
    kus van mij