Zullen we eens lekker sportief doen???... - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Jos en Vanessa - WaarBenJij.nu Zullen we eens lekker sportief doen???... - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Jos en Vanessa - WaarBenJij.nu

Zullen we eens lekker sportief doen???...

Door: Jos en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jos en Vanessa

22 Februari 2011 | Vietnam, Cát Bà

22-2-2011
...Ja, dat dachten we gisteren toen we besloten om te gaan kayakken en klimmen in Halong Bay.
We stonden dus vanmorgen vroeg op, om aan deze sportieve dag te beginnen :) In eerste instantie viel dat een beetje tegen, niet zo goed geslapen.
We gingen vanuit de boekingsoffice met een busje naar de boot. Op de boot hadden we de gelegenheid om even goed wakker te worden in de frisse lucht en wat mooie foto's te schieten van de karstgebergten. Heerlijk wat een uitzicht!
Onderweg pikten we bij de 'floating village' nog even wat kayaks op :) Toen was het zover, we mochten erin stappen. Onze gids was al een stukje vooruit gepeddeld.. dus wij erachter aan. Nu moesten we aan ons teamwork werken, links en rechts en links en rechts... nee Vanessa niet te snel :)
Het was best wel vermoeiend af en toe maar zooo mooi. Genieten van de mooie omgeving, stilte en dierengeluiden. We hadden er alleen geen rekening mee gehouden dat onze broek zo nat zou worden... brrrr, dat was wel af en toe koud. We hadden nog wel twee broeken aan, bang om het koud te krijgen. Maar dat helpt niet echt tegen water ;) Goede les voor de volgende keer outdoor: waterdichte broek! :D
Onderweg kwamen we nog meer mensen tegen die lekker aan het kayakken waren. Tegen de middag gingen we weer terug naar de boot. Hier hebben we kunnen genieten van een heerlijke lunch. Jammer dat de boot erg schommelde en het eten daardoor ook ;)
Na de lunch gingen we met een kleiner bootje naar het strand om daar te beginnen met het klimmen. SPANNEND! Dat vonden we allebei wel. Mensen die al eens eerder hadden geklommen zetten de eerste stap. Jos was de volgende.. Ja en dat ging meteen prima! Hij had al gauw de smaak te pakken en was snel boven. Op naar de hogere! Daarna Vanessa, ze vond het wel erg spannend. En ja hoor vermoeiend was het ook. Vooral in het begin als je nog niet goed weet hoe je het best de kracht kunt verdelen. Het lukte al aardig en bij de tweede poging nog beter... poeh gehaald :) Met bibberende knieeen maar toch... Jos trots op zijn lief! :D We zijn er al gauw achter dat we dit thuis ook nog wel eens willen doen. Dan zal het alleen indoor moeten en zonder dit prachtige uitzicht, want we boffen wel... Oh wat is het hier prachtig en ook om te klimmen: waanzinnig!!! :D
Na deze ervaring weten we wel dat zo'n hele dag en dan ook nog 2 verschillende dingen doen op 1 dag best pittig is! Volgende keer alleen klimmen of alleen kayakken.
Na het klimmen konden we bijkomen op de boot terug,... naar Cat Ba Island. Daarna heerlijk gegeten bij ons hotel, verse vis en garnalen! Wat hadden wij een honger :) Smullen!

Morgen zijn we nog hier in Cat Ba, overmorgen vertrekken we terug richting Hanoi. De 25ste vliegen we van Hanoi weer terug naar Bangkok. Dan hebben we nog twee dagen warm weer voordat we weer terug komen naar het kkkkoude Nederland...

Tot gauw! Liefs J&V

P.s. Voor FOTO's klik hieronder:
Klik op Vietnam en dan op Cat Ba Island

• 22 Februari 2011 - 14:41

Jos En Vanessa :

Ik werd me er net van bewust dat we nog maar 6 dagen hebben... wilde ik net gaan zingen: we gaan nog niet naar huis, nog lange niet nog lange niet.... :(

• 22 Februari 2011 - 15:53

Janneke (Arnhem):

Achteraf bekeken vliegt de tijd altijd heel snel voorbij... Maar in die zes dagen gaan jullie vast nog heel mooie dingen zien/doen! En als jullie weer terug zijn hier in (het inderdaad best wel koude) Nederland, gaan jullie alles nog eens opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw beleven!!! :-) Kus x

• 22 Februari 2011 - 19:37

Pa En Anky:

Wat een belevenis, wist niet dat jullie zo sportief waren :-) Prachtig om mee te kunnen maken toch?
    Geniet nog van de laatste daagjes in die mooie omgeving

groeten

Pa

• 23 Februari 2011 - 06:54

Janneke :

Oooow, echt bijna het einde van jullie reis! Maak er nog een paar hele mooie dagen van!
    Ik heb in Halong Bay zelfs nog sprongen van de boot in het water gemaakt, maar ik maak uit jullie verhaal op dat dat geen goed idee voor jullie was :)

Ik ben al een uur aan het proberen om wat foto's op Facebook te gooien, wil alleen niet zo lukken.
    Vervelende trage computers in Azie, haha :)

Kus kus!

• 23 Februari 2011 - 21:13

Henk En Marij:

Hallo allebei,
    Wat weer een geweldige uitdaging , klimmen en klauteren heel mooi maar kayakken is ook geweldig. Als jullie terug komen kunnen jullie hier misschien wel verder oefenen. Zojuist heeft Sarah mij gebeld en het leuke nieuws verteld, geweldig toch.Wij wensen jullie de laatste dagen nog veel plezier en een hele goede huisreis .Groetjes Henk en Marij.

• 24 Februari 2011 - 00:41

Mama :

Hallo V.& J. Wat mooie Fotos van het kayakken en klimmen! En heel sportieve Dag, Kan mij voorstellen dat je avonds moe was. Het was ook wat veel , twee zo sportieve uitdagingen an een dag.En zonder Handschoenen in de Zeilen! Naja dat was wel genieten van de mooie Uitzicht. Geniet nog van de laatste dagen en veel plezier! Groeten en Kus........... van mama Donderdag ben ik +/- 16.oou. weer an de Computer!