Namaste! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jos en Vanessa - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jos en Vanessa - WaarBenJij.nu

Namaste!

Door: Jos en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jos en Vanessa

03 December 2012 | Nepal, Kathmandu

Zo. En dan ben je in Kathmandu :)

Na onze stressvolle vliegreis... Stressvol? Ja, want om te beginnen op Schiphol wij op tijd door de gate dachten we, maar moesten we nog een ***** eind, dus dat werd nog even de longen uit ons lijf rennen... Niet dat iemand ons vertelt dat we 'once through the gate' nog een half uur moesten lopen! Pff, bijna onze eerste vlucht (naar Londen) gemist... Anyway, toen bleek in het vliegtuig dat we een uur vertraging hadden.
Toen was het nog even spannend of we onze aansluiting in Londen zouden hebben naar Doha, Qatar. 'Just in time' konden we direct aan boord :)
Rond middernacht lokale tijd kwamen we op Doha International Airport aan, waar we nog 'plenty of time' hadden tot onze laatste vlucht, die naar Kathmandu.
Oververmoeid, nauwelijks geslapen, dus enigszins hallucinerend - zagen we de bergtoppen onder ons te voorschijn komen... Het bleken geen hallucinaties. Ze bleken echt! :)

Eenmaal geland en onze bagage gepakt, nemen we de taxi (een roze auto welke met touwtjes aan elkaar leek te zitten), al rammelend naar ons guesthouse Garden House, waar we al contact hadden gelegd met Madhu (thanks Janneke!) Aldaar ingecheckt, op onze kamer thuisfront gebeld via Skype (ideaal!) en neergeploft op bed... Snurk!!!

Een paar uur later weer opgestaan om wat door Thamel (tourist district) te wandelen en wat te eten. Dit doen we uiteindelijk bij een chill tentje genaamd OR2K, wat zoveel betekent als Licht aan Kathmandu (OR=light 2=toK=Kathmandu) We raken aan de praat met een paar Nederlanders,
gezellig!

Vanochtend flink uitgeslapen. Daarna momo's (Nepalese delicatesse) gegeten,...heeeeerlijk!!! :) Daarna lekker rond geslenterd op een lokale markt.
'Back at the guesthouse' informeert Jos wat ivm een evt trekking. 'S avonds eten we weer heerlijk in
een eettentje, van waaruit we dit verslag onder het genot van een ginger-tea en een Everest-biertje (tje? 650 ml...) typen.

Morgen zien we wel weer verder... :)

Groetjes Jos en Vanessa